Skip to main content

Kuala Lumpur International Run 2018 - 01 Januari 2018 -

Hi..aku berjaya access semula blog aku. Hurmm..patutlah aku tak boleh access sebab Google detect ade cubaan untuk sign in account aku guna password yang same. Padahal aku sendiri yang create account tu. Haila...La ni, sama ada aku tukar password baru untuk account google yang baru aku buat hari tu atau pun aku delete jer terus account tu. Huhuhu. Asal dah boleh bukak semula blog aku ni kire orait lah. Hahaha...

Ni entri yang kedua aku post untuk tahun 2018 ni. Haila..dah habis bulan Feb dah baru nak start balik menulis. Macam biasa lah, perlukan keazaman yang kuat, jati diri yang jitu untuk aku kembali menulis. Banyak idea dan cerita yang nak diceritakan tapi seperti biasalah penyakit "M" tu memang payah nak lupus dari dalam diri ini. Waktu bekerja jugaklah yang die nak guna untuk update blog. Hohoho..

Seperti biasa, memang banyak sangat aktiviti menarik yang aku lakukan sepanjang tempoh aku tak mengupdate blog ni. Last entri hari tu pasal larian The Performance Series kat Setia Park Shah Alam. Awal tahun baru hari tu pulak, aku dan Uji join Kuala Lumpur International Fun Run 2018 yang bertempat di Dataran Merdeka. Memang best giler ahh. Kali ni punye larian kitorang amik 5KM. Idak lah teman nak amik 10KM. Aku dan Uji berjaya menghabiskan larian dalam masa sejam je dan oleh itu kami berjaya mendapatkan finisher medal. Hahahaha... Ini larian kedua yang aku sertai untuk pembuka tahun 2018. Sehari sebelum kejadian, aku stay semalam rumah Uji kat Good Year 3, Taipan. Senang sikit esok pagi-pagi nak ke LRT Taipan. Kitorang p Dataran Merdeka ni naik LRT jer. Malaslah bawak kete. Nanti susah nak cari parking. So, better naik public transport ajer. Flag Off bermula pada pukul 7.30 pagi. Alhamdulillah, dan lah jugak nak warm up dulu.

 Finisher Medal


No J5211 tak cukup bertuah untuk menang sebarang hadiah pada hari itu. Kalau bertuah, mungkin aku akan memiliki sebuah kereta Proton Iriz. huhuhu..

Oh ya, macam biasalah lepas larian memang tidaklah aku terus balik Subang kan. Haruslah kami jalan-jalan jelajah KL. Tak silap aku lah, petang tu baru kami berdua balik Subang semula. Memang kitorang pakai jer baju lari tadi. Hahaha..

Antara tempat-tempat yang kitorang pergi ialah Underground Dataran Merdeka, KL Heritage Museum, Textile Museum, KTMB KL, Masjid Negara dan beberape tempat yang lain. Hanya berjalan kaki je nak pergi ke semua tempat ni. Actually, tak der lah jauh sangat benonye. Seronok! rasa ala-ala tourist pulak. Hahaha..Dan semestinya take a picture memang tidak akan dilupakan. 

Masa larian pagi tu jugak, kitorang dah jalan-jalan tengok area KL. Menarik!!!



Gambar kenangan di hadapan Dataran Merdeka selepas majlis penyampaian hadiah


We did it again!! yuhuu!!


Gambar kenangan di hadapan potret beberapa pemimpin Malaysia. Ehh!! mana p potret Tun Abdul Rahman???




Janganlah tarik saya!!


Muzium Tekstil Negara. Masuk adalah percuma.



Di dalam Masjid Negara. Solat zuhur kat sini sat.

Di hadapan bangunan pejabat Keretapi Tanah Melayu Berhad.


KTM Kuala Lumpur




lapar...






Cendol Merdeka!! Sedap gilerrr!!

Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan