Skip to main content

Hasrat Dan Impianku....

Alhamdulillah...Hampir menginjak ke tahun baru..2015..tinggal lagi 2 bulan je..La ni dah bulan 10..Lagi seminggu masuk plak bulan 11. Cepat betul masa berlalu...Dan Sabtu tu hari masuk tahun baru Islam...1436H..Ya Allah..terlalu cepat masa berlalu pergi...

Apa pencapaian yang kite buat sepanjang tahun 2014 ni? Bagi diri aku sendiri lah..masih banyak lagi yang belum aku capai...sangat banyak sebenarnya...Antaranya..hasrat untuk memiliki sebuah kereta pada tahun ni. Nampaknye hasrat itu terpaksa aku tangguhkan dulu dek kerana tiada keperluan untuk menggunakannya buat masa ini. La ni aku lebih selesa dulu membawa motor Lagenda aku tu. Bayaran ansuran bulanan jugak akan langsai pada pertengahan tahun depan. Biarlah aku selesaikan hutang motor dulu. Bila selesai hutang motor, boleh buat plak loan untuk kereta...Ye..Target aku untuk memiliki kereta idaman ku iaitu MyVi adelah pada hujung tahun hadapan...Tahun 2016..inshaAllah..bergayalah aku dengan kereta baru...Hahaha...

MyVi ku..Mu tunggu aku beli mu nanti..

Kedua..hasrat untuk bercuti ke tempat yang jauh..luar dari pada Malaysia...Ye..tahun ni kemane agaknye tempat yg jauh aku pergi ye???Nampaknye tak ada..hahaha...hasrat ini akan ku bawa ke tahun hadapan..inshaAllah..ye..aku dan juga rakan-rakan serumah bercadang untuk melancong ke Korea secara backpack. Plan masih lagi dalam perancangan..Aku juga masih belum lagi beri kata putus pada kak Haiza dan kak Dayah sama ada nak beli tiket atau tak..Walhal dorang berdua dah book tiket da..haha..aku je yang belum ni..Perancangan untuk ke Korea ni inshaAllah pada tahun hadapan..Bulan September tahun hadapan....Masa tu tengah musim fall...Ya Allah...dapat da bayangkan keseronokannya semasa berada disana nanti....Budget untuk kesana?? Ya..budgetnye..ongkosnya...Target dalam RM2500..cukupkah...dah tanya dah pada fatyn yg dah pergi ke sana tempoh hari..cukuplah tu kalau x shopping. kalau shopping cecah juga RM3K...alahai..window shopping je la nanti...Masalahnya..BOLEH KERR....

Tengok sikit tempat menarik kat Korea ni..

Aku x tahu name tempat ni...Hahaha..Main letak je gambo yang aku amik kat uncle Google tu...

Ape ek name tempat ni...Nampak mcm highway tu..And tepi highway tu akan keluar air pancut yg berwarna-warni..Bukan air tu kot yang berwarna..teknik pencahayaan tu...

Ni mungkin istana lama dorang kot..X tau la zaman dinasti mane..takpe..da sampai sane nanti kite tanya deme...

Biasa nampak tempat ni dalam show variety peberet aku..RUNNING MAN.

Banyak lagi benonye tempat menarik kat Korea ni..Contohnya mcm Nami Island, Jeju Island..Pulau2 die..(Macam kat Msia ni tak ade pulau..Hahaha). Okaylah..bile aku dah jejak kaki kat sana baru boleh cerita lebih panjang lagi..Kuii..Kuii...(padahal x tahu apa yg menarik kat sane tu). Lagi satu...kalu nasib baik boleh jumpa pakwe aku kat sane kan...KRIKK...KRIKK..KRIKK...


Alahai..melting di buatnye...Lee Min Ho shii....ang tunggu aku mai na...

KOREA...Mu tunggu aku datang jumpa mu...

Ketiga...Hasrat untuk memiliki seorang suami yang baik hati..romantik...dan juga handsome..Kui..kui...(Macam org yang kat atas ni)...

Bertambah lagi satu tahun..bermakna bertambahlah satu lagi tangga umur aku...28 tahun..OMG!!! tahun depan aku dah 28 tahun..tp nape aku rase la ni aku x mcm umur 27 tahun pun..kuikuikui....(Konon rase diri tu awet muda la kan....) Mak aii..nak masuk 3 series da..Ohh Tidak...(percayalah wahai Fairus..ko tu dah tua)...

Kene cari calon suami ke ni?? hasrat yg satu ni la masih belum tercapai sampai la la ni..bukan kata calon suami..calon pakwe..skandal pun habuk..tarraaa..yillekkk...hukhukhuk..alahai..sedihnya...(Perlu ke???) Orang yang di atas ni pun belum masuk meminang lagi...jauh sangat lah tu...takpelah..kalau ade jodoh..ade lah aku dgn orang di atas ni..(apa yang ko melalut ni samdolll...)

Back to reality...Ye..aku masih lagi mencari lelaki untuk dibuat suami..ececehh..ayat!!!Tak tahulah..nak kata aku ni memilih..x lah memilih sebab tak ade sape yang nak dipilih pun...Nak kata x berapa nak laku..x la kot sebab aku ni comel gak dan gile2 orangnya..(ceh..masuk bakul angkat sendirlah plak)..Hahaha..orang takut nak dekat ke dengan aku ni...??Mungkin..sebab aku ni tak lah pandai nak bersosial sangat...dan aku pun jarang jumpe orang..kadang2 kelat jugak muka aku ni bile jumpe orang..masam je..huhuhu..Tulah..masa blaja kat universiti dulu xnak cari skandal sorang dua..kalau tak, ade lah jugak beberapa orang boleh dipilih..la ni kan da susah...Hahaha...nasiblah badan..

Takpe..apa-apa pun aku yakin jodoh aku telah ditetapkan oleh Allah di Loh Mahfuz lagi...InshaAllah..aku akan terus berusaha dan berusaha...buat masa ni aku belum cukup desperado untuk bersuami..banyak lagi impian yang belum aku perolehi lagi...kaannn....Target kawen 29 tahun or 30 tahun...

Ke empat...Jap..jap...nk wat kije sat...

Hahaha..Lambatnye sambung cerita..Al-maklumlah..sokmo sibuk..orang pentinglah katakan kat opis tu....

Apa hasrat aku yang ke empat ye...Ya..hasrat untuk membahagiakan kedua orang tua ku. Semua orang pasti ada hasrat macam ni. Nak bahagiakan kedua ibu bapanya. Nak berikan mereka berdua keselesaan..kasih sayang..macam yang mereka dah berikan waktu kite kecik2 dulu. Now, time kita lah plak nak bahagiakan mereka...sayangi mereka..selalu balik jenguk mereka..(issshhh..ni rase nak balik kampung ni...sob..sob..)

Ye...aku akan selalu call mak ngan ayah aku..boleh kata tiap-tiap hari la aku call..selalunye waktu malam..dalam pukul 7:30..waktu dorang nak maghrib lah aku g call..hahaha...tanya khabar dorang..sihat ke idak..makan ape...selalunya aku akan tanya..
"Mak..ari ni mak masak apa?" soalat peberet aku tu...
 Bile mak kata mak masak biasa2 je..aku taulah tu mak aku taknak aku tau die masak pe ri tu..ye lahh..kalau dia bgtau die masak sedap2 mesti aku plak yang rase sedih..die pun mesti rase sedih gak kan..apa lah anak die kat Subang ni makan...haha..NAK BALIK KAMPUNG!!!!

Oleh itu kite sebagai anak sayangilah kedua orang tua kita selagi mereka masih ada..nanti kalu dorang dah tak de mesti kite akan rase sedih dan rindu..Hukhukhuk...(Kan aku dah rase sedih plak..nak nangis ni...) Balik ni aku nak call mak ayah lah....

Aku harap hasrat aku untuk jaga mak ngan ayah akan terlaksana..Kalu boleh aku nak bawak dorang pegi menunaikan haji dan umrah...InshaAllah..

Ermmm..dah pukul 5.37..waktu balik..yeah..yeah..banyak lagi hasrat aku yang belum tercapai tau..baru empat je ni..esok aku sambung lagi...Okay..nak off dah..bubye...

Assalamualaikum.....





Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan